Perlai Rezsőné : Mit tanítsunk? gondolatokat vagy gondolkodva tanulást? - tapasztalatok az óvodás
Az óvodáskorú gyermek tanulását a játéka során megjelenő érzelmei, kíváncsisága, megismerési vágya, utánzási kedve, sikerélménye motiválja. Amire kíváncsi, ami iránt érdeklődést mutat, abban segítenünk kell őt, csak így juthat el az önállósághoz gondolkodásban, döntésben, cselekedeteiben. Nem kívánhatunk óvodáskorban olyan szintű tanulási motívumokat a gyermektől, amelyek csak iskoláskorra fejlődnek ki. A könyv azt mutatja be, hogyan lehet összhangot létesíteni óvodás gyermekeink játszó világa és a környező valóság megismerése között, úgy, hogy közben ne sérüljön játszó kedvük, erősödjön kíváncsiságuk, gondolkodásuk. Ahhoz ugyanis, hogy megismerjenek dolgokat, hogy képesek legyenek szembenézni a világgal, nem elegendő a kíváncsiságuk. Ismernünk és támogatnunk kell őket nevelőfejlesztő tevékenységünkkel. A tanítás elsősorban a gondolkodva tanulás megtanítása legyen! A játékban ott rejlik a gondolkodás lehetősége, de a gondolkodás nem játék, nem tekinthetjük egyszerűen csak játéknak. Fon
Hasonló könyvek
Matematika az óvodában - kézikönyv óvodapedagógusok számára
Szerző: Perlai Rezsőné
Az élet szinte minden területén szükségünk van matematikatudásra. Ezért már az óvodáskorban lehetővé kell tenni, hogy gyermekeink találkozzanak a számok világával, környezetük forma
Az óvodáskor fejlesztőjátékai
Szerző: Perlai Rezsőné
Az egészségesen fejlődő gyermek lételeme a játék. Az általunk tervezett és szervezett játékok folyamata vonzó elsősorban számukra, az abban rejlő szabály megértése, vállalása. A te
Matematikai játékok óvodáskorban
Szerző: Perlai Rezsőné
A gyerekek szeretik használni az eszüket, különösen, ha abban örömüket lelik. Lételemük a játék, de annak szinte minden formája, típusa magában hordozza a gondolkodás igényét. A gond
Matematika az óvodában - kézikönyv óvodapedagógusok számára
Szerző: Perlai Rezsőné
Az élet szinte minden területén szükségünk van matematikatudásra. Ezért már az óvodáskorban lehetővé kell tenni, hogy gyermekeink találkozzanak a számok világával, környezetük forma
Mit tanítsunk? gondolatokat vagy gondolkodva tanulást? - tapasztalatok az óvodás
Szerző: Perlai Rezsőné
Az óvodáskorú gyermek tanulását a játéka során megjelenő érzelmei, kíváncsisága, megismerési vágya, utánzási kedve, sikerélménye motiválja. Amire kíváncsi, ami iránt érdeklőd
Erkölcsi nevelés az óvodában - az óvodáskor viselkedéskultúrája
Szerző: Perlai Rezsőné
A nevelés társadalmilag meghatározott, céltudatos tevékenység. Célja, hogy a gyermek személyisége kibontakozhasson, egyben társadalmi fejlődésének objektív folyamata is létrejöjjön ..