Nagy Gábor Miklós : Hexametert dobol ujjával...
Azt gondolná az ember, hogy időmértékes verset írni amolyan matekozás, ahol folyamatosan számolni kell, meg méricskélni a verslábak hosszát, és ösztönös, belülről jövő, ihletett írás helyett mértani pontossággal kell megszerkeszteni a verssorokat. Pedig sokkal inkább valamiféle ihletett kirakósdi ez, ösztönös játék, semmint versmérnöki munka, azt gondolom. Nem sok élőbeszéd-közelibb klasszikus versforma van ugyanis, mint a magyar hexameter. Ha ösztönösen és belülről jönnek a verssorok, nem kell megerőszakolni a hosszú magánhangzókat, magától lesz meg a hat versláb, és magától lesz egészen véletlenül éppen tá-ti-ti, vagyis daktilus az ötödik. Valahogyan éppen így jön ki, és kész.Annak idején úgy éreztem, hogy egy statisztikakönyvet is át tudnék írni a matematika tudományához mérten tökéletesen pontos hexameterekbe vagy disztichonokba. És hányszor, de hányszor eljátszottam a gondolattal, hogy egyszer egy szakácskönyvet írjak szép, magyar hexameterekben, ahol is a vörösboros marhapörkölt
Hasonló könyvek
Por
Szerző: Horváth Gábor Miklós
Mélyvénás trombózis és tüdőembólia jelezte éppen a 60. születésnapom előtti estén, hogy eltelt hat évtized az életemből. Majdnem végzetessé váló betegségem csak átmenetileg szün
Kijátszott holnap
Szerző: Nagy Gábor
"A Válogatott és új versek Nagy Gábor eddigi költői pályájának, öt verseskötet verseinek javából és mintegy harminc új versből áll. A könyv nem pusztán versek halmaza, hanem megszer
150°
Szerző: Magolcsay Nagy Gábor
A Palatinus Kiadó 2008 tavaszán, a Könyvfesztiválon jelentkezett új magyar költők antológiájával (Használati utasítás), hogy kötetre érett tehetségeket ajánljanak nemcsak az olvasók
A nő
Verses összeállítás a nőkről
Lélekvesztő
Szerző: Nagy Gábor
Nagy Gábor (1972) a sestina szerkezetét alkalmazza új verseskönyvére: a ciklusrendet a sestina szigorú, a középkor-reneszámsz idejéből ismert kombinatorikája szerint bontja fel, próbára
Hosszú záridő
Szerző: Nagy Gábor
A költő-irodalomtörténész Nagy Gábor új verseskötetében a gyermeki tapasztalás és a teremtő fantázia felhőtlen gyakorlóterepén találjuk magunkat a 20. század utolsó egyedében, szü