Jáoz-keszt, Itamár : Az utolsó álom - nyolckezes
Itamárt mindig vonzották a látomások, a szürrealista képek. A fiatalkori költészetében a víziót elnyomja a pátosz, az áttételes kifejezést elfojtja a retorika. Első magyar nyelvű, 1989-es könyvében a zsoltáros hangot az akkor még élő nagy magyar költő-fordítók is visszhangozzák; ez a hang a magyarban is létezik. De a patetikus fogalmazáson átszivárog az identitással való küszködés. Magyar költő vagyok? Héber költő lettem? Ezt nem az akarat dönti el.Második magyar könyve (1998) jóval letisztultabb. A címadó költemény Tájkép füstben hatalmas ecsetvonásokkal festi meg nemzedékünk alaptémáját, a második világháborút. A belső válság ki vagyok, mi lettem elveszti a jelentőségét. Itamár keleti költő, héber és magyar gyökerekkel. Gyökérkutatásának része az a káprázatos spanyol ciklus, amelyből mint a virágoskert magasodnak fel Granada, Córdoba, Toledo virágai. Innen egy lépés a zsidó szokáskultúra megaranyozása, imádságok, gyertyatartók, rövidre fogott, megformált versek, sehol a pátos
Hasonló könyvek
Az utolsó funky
Szerző: Marton László Távolodó
2009-ben, amikor Mindig régen van címmel összegyúrtam a régi novelláimat, megint azt az ízt éreztem, amit fiatal koromban. Túl voltam már a paradicsomon. Előkerültek a régi utak, a r
Andonis
Az új generációhoz tartozó költő verseiben keresi önmaga, a magyarság, az ember helyét a világmindenségben
Utolsó versek, utolsó képek
Magyar költők utolsó verseiből készült ez az egyedülálló válogatás –Jannus Pannoniustól Orbán Ottóig. Az írások tükrében távozó tekintetek: az alkotók kései portréi. A tel
A nő
Verses összeállítás a nőkről