Gyukics Gábor : A kisfa galeri - szociohorror
A jazz, a szesz, a magyar kábítószerek és a szabad szerelem jegyében eltöltött hetvenes évek. Az országot keresztül-kasul bejáró baráti társaság, melynek tagjai hétköznapjaikat az Erzsébet-híd pesti hídfőjének lábánál álló fánál (a Kisfa) és a Duna lépcsőinél (a Léparton), az estéket a kevés akkori jazzklubok egyikében, a hétvégeket pedig kirándulással töltötték.Kik voltak ők? Mozgalom és társadalmi tér nélküli, közép-európai hippik, akiknek válaszaik (illúziók híján) nincsenek, legfeljebb kérdéseik és tagadószavaik? Végletes nyugtalanságokkal, elégedetlenségekkel és kérdésekkel küzdő, kompromisszumokra képtelen fiatalok, akik nem hajlandók megfizetni a normális életvitel árát. A szabályokat nem belülről akarták megváltoztatni, hanem eleve elutasítottak minden normát. Rend és káosz, bűn és bűnhődés, szerelem és gyűlölet, élet és halál: e fogalmak falainak rendre biztosítókötél nélkül ütköztek neki a könyv szereplői, és sokan nagy árat fizettek érte.
Hasonló könyvek
Kié ez az arc
Szerző: Gyukics Gábor
Van-e arca egy téli padnak, egy varjúnak, egy erdőnek, a szélnek? És van-e arca az embernek?Arc-e még az, ami folyamatos változásban, áramlásban, időben létezik, ami nem hagy időt már ar
Kié ez az arc
Szerző: Gyukics Gábor
Van-e arca egy téli padnak, egy varjúnak, egy erdőnek, a szélnek? És van-e arca az embernek?Arc-e még az, ami folyamatos változásban, áramlásban, időben létezik, ami nem hagy időt már ar
Lepkék vitrinben
Szerző: Gyukics Gábor
A lepkék vitrinben az Utcai előadás (1998) A remetetöbbes száma (2002) és a versKÉPzelet után GyukicsGábor negyedik magyar nyelvű verseskötete. Az 1988 ótaitthon, illetve az Egyesült Áll
A remete többes száma
Szerző: Gyukics Gábor
A Brooklynban élő kétnyelvű költő maradandó érdemeket szerzett fordításköteteivel a magyar líra amerikai népszerűsítésében. Az Utcai elődás (FSK Bp. 1998.) után másodszor jelentke